Vaikų emocinės sveikatos ugdymas(is) ikimokyklinio ugdymo įstaigoje: mokytojų nuomonės ir patirtys
Volume 43, Issue 2 (2024), pp. 128–140
Pub. online: 11 July 2024
Type: Article
Open Access
Published
11 July 2024
11 July 2024
Abstract
Ikimokykliniame amžiuje dedami vaiko emocinės sveikatos pamatai, siekiant optimalios vaiko fizinės, emocinės, socialinės ir
pažinimo brandos. Tyrimo tikslas – atskleisti ikimokyklinio ugdymo mokytojų nuomones bei patirtis vaikų emocinės sveikatos
ugdymo(si) ypatumų ir galimybių ikimokyklinio ugdymo įstaigoje aspektais. Interviu būdu apklausta 10 ikimokyklinio ugdymo
mokytojų. Tyrimas atskleidė, kad vaikų emocinę sveikatą lemia alfa kartos vaikų bruožai, jos ugdymui(si) teigiamą poveikį daro
šie veiksniai: saugumo užtikrinimas, kokybiško laiko su vaiku leidimas, mokymas(is) pažinti ir tinkamai reikšti jausmus, dėmesys
vaiko gebėjimams ir jo fiziniam aktyvumui. Vaikų emocinės sveikatos ugdymo(si) procese tikslinga taikyti žaidimų, pagyrimų ir paskatinimų,
pokalbių metodus, išnaudoti įvairių programų, projektinės veiklos, dailės terapijos, nusiraminimo pertraukėlių, kasdienių
gyvenimiškų situacijų, savarankiškos vaikų veiklos teikiamas galimybes.