Mokslinio straipsnio tikslas – pristatyti kuriamą teorinį modelį, kuris apibūdintų pagrindinius mokyklų tobulinimo pasitelkus skaitmenines technologijas elementus ir leistų atskleisti mokyklų skirtumus bei nustatyti jų geriausią praktiką ir iššūkius. Modelis projektuojamas tokių teorijų, kaip, pvz., mokyklos tobulinimo, edukacinių inovacijų, besimokančios mokyklos, pagrindu, integruojant naujausias skaitmeninių technologijų vaidmens edukacijoje ir mokyklos vadyboje teorijas. Modelio pagrindą sudaro šeši pagrindiniai elementai, apibūdinantys inovatyvią skaitmeninę mokyklą: mokyklos vizija, lyderystė, mokymo(si) procesas, besimokanti bendruomenė, veiklos kokybės užtikrinimas, skaitmeniniai ištekliai. Ypatingas dėmesys skiriamas skaitmeninių technologijų taikymo galimybėms, atsakant į klausimą, kaip jos prisideda tobulinant pedagoginę ir vadybinę praktiką. Sukurtas inovatyvios skaitmeninės mokyklos teorinis modelis bus tolesnio tyrimo pagrindas, leisiantis mokykloms apmąstyti, suprasti ir tobulinti savo praktikas, siekiant pasitelkus skaitmenines technologijas siekti tvarių pedagoginių ir vadybinių pokyčių.
Klaipėdos uostas – universalus, modernus, neužšąlantis uostas, tiesiogiai ar netiesiogiai įdarbinantis daugiau nei 180 tūkst. darbuotojų. Uosto plėtrą rodo vis didėjančios investicijos, net 2,5 karto per visą nepriklausomybės laikotarpį išaugusios krovos apimtys ir darbuotojų skaičius. Atsižvelgiant į augantį specialistų poreikį darbo rinkoje, atsiranda laisvų darbo vietų kvalifikuotiems darbuotojams iš užsienio. Straipsnio tikslas – atlikti darbo migrantų, dirbančių Klaipėdos uoste, poreikio analizę, remiantis didėjančių investicijų į uostą, krovos apimčių augimo ir kitais rodikliais. Straipsnyje nagrinėjamas 2010–2015 metų laikotarpis.
This study presents an internationally (cross-border) representative picture of the school environment, atmosphere and action taken by schools aiming at the involvement of students in their actions. The study was conducted within the framework of the CaSYPoT project (Capacity Building for Strategic Youth Policy and Transnational Cooperation) under the Interreg South Baltic Programme 2014-2020 (Project No STHB.05.01.00-SE-0024/15). The main aim of the CaSYPot project was to encourage young people to get involved in local democracy, and to present youth as a resource in the development of society. Furthermore, for the design and implementation of the southern Baltic youth strategy, it is important to gain an insight into the current situation regarding the environment in schools. One section of this survey was addressed to the situation of youth in schools. The international survey for the CaSYPoT project was conducted among 1,593 students, in six towns in the southern Baltic region, in Sweden, Poland, Russia and Lithuania, from April to June 2017. The project partner’s towns carried out a survey on teenagers aged 16 to 19, identifying their needs and problems in school, and providing comparable data. The questionnaire contained questions addressing young people’s well-being and atmosphere of safety, the climate at school, and their experience in getting involved in the work of the school and their influence on decision making. To sum up, the study describes the current situation in schools, which is essential for the development and evaluation of future policies and actions. The survey covers a wide range of student opinions on school, and begins with a summary of the key findings drawn from an analysis of the survey, and strategic recommendations for the future.
Migration for children is a very challenging period. In the article children migration is looked through the phenomenological lens and expressed through the existential of lived body. Therefore, the purpose of article is to describe the nature of child migration through the existential of the lived body. In the lived experience descriptions or anecdotes the examination of human experience is presented. In such stories lies the essence of the children migration phenomenon. The results are presented in four three sections: unmanageable fear; otherness as abnormality and dissonance of body and language.
The study has been conducted within the ERASMUS+ KA2 partnership project “Improving the initial education of adult immigrants”. Research is based on the anonymous survey in which took part 1127 legal adult immigrants from outside the European Union. The study was performed in 2017 in the six European Union countries: Lithuania, Latvia, Romania, Bulgaria, Italy and Belgium. The purpose of this article is to investigate how information about the host country before immigration is related to immigrants’ basic sociodemographic characteristics, i.e.: age, gender and education. Statistical data analysis showed a statistically significant difference between the information, which immigrants knew before their arrival in the host country, and education as well as age groups. However, there were no statistically significant differences found between the information, which immigrants knew before their arrival in the host country, and immigrants’ gender. Moreover, information that immigrants lack most prior to their arrival is related with health care and the employment system as well as the ability to learn the hosting country’s official language.
Dirbtinis intelektas vis labiau skverbiasi į mokyklas ir edukacijos procesą. Tad svarbu nustatyti, kaip jis gali padėti tobulinti mokymo(si) procesą. Šiame straipsnyje apžvelgiamos ir sisteminamos šiuolaikinės dirbtiniu intelektu paremtos edukacinės technologijos, atskleidžiant jų galimus privalumus ir trūkumus, kuriant personalizuotas mokymo(si) aplinkas. Siekiant išsikelto tikslo, taikytas mokslinės literatūros analizės metodas. Jo pagrindu skiriamos pagrindinės dirbtinio intelekto integravimo į edukacines technologijas tendencijos, jos išsamiai aptariamos. Teigiama, kad įvertinus dirbtinio intelekto privalumus ir galimybes edukacijoje, jis turėtų būti vertinamas kaip edukacijos praktiką transformuojantis procesas, kur būtina iš esmės persvarstyti pagrindinius vaidmenis. Svarbiausias efektyvaus dirbtinio intelekto naudojimo edukacijoje veiksnys – mokytojų raštingumas dirbtinio intelekto srityje.