Šiandien susiduriame su situacija, kai turizmo sektorius nuolat sparčiai auga. Skaičiuojama, kad bendras tarptautinių turistų skaičius iki 2030 m. sieks 1,8 milijardo. Šiuo tyrimu siekiama įvertinti turizmo poveikį ekonominiu, sociokultūriniu, aplinkosauginiu aspektais dabartinės turizmo apimties tendencijų kontekste. Taikomi mokslinės literatūros analizės, sintezės, statistinių duomenų analizės, situacinio modeliavimo metodai. Tyrimo apimtyje teigiamas ir neigiamas turizmo poveikis analizuotas išskiriant tris pagrindines dimensijas: ekonominę, sociokultūrinę bei aplinkosauginę. Neigiamo poveikio persvara ypač ryški aplinkosauginiu aspektu. Nuolat augantys turizmo mastai lėmė perteklinio turizmo sąvokos apibrėžtį. Daugelyje labiausiai lankomų pasaulio šalių metinis turistų skaičius viršija gyventojų skaičių. Pernelyg didelė turizmo apimtis stiprina neigiamą turizmo poveikį. Be abejo, siekiant išsaugoti palankią ekonominę, sociokultūrinę ir gamtinę aplinką, paskatinti turizmo teikiamą naudą ir minimizuoti neigiamą poveikį, turizmo reiškinys turi būti kontroliuojamas.
Journal:Tiltai
Volume 80, Issue 2 (2018), pp. 1–22
Abstract
The brand and customer – based brand equity, which can increase consumer benevolence and encourage them to stay loyal to the brand or service provider, can be an important instrument for corporate competition. The aim of this article is to evaluate practical application of the theoretical model of the interfaces between customer – based brand equity and customer loyalty while carrying out the survey of telecommunication consumers. Lithuanian telecommunication market is currently divided by the three main competitors – Telia Lietuva AB, Tele2 JSC and Bitė Lietuva JSC. The brand Telia has been selected for the analysis. The first phase of the survey was carried out in April–May of 2017, and the second phase – in February–March of 2018. The data obtained allows us to test hypotheses about model’s ability to evaluate the competing brands and to compare consumer positions with respect to them at different periods.