Journal:Tiltai
Volume 86, Issue 1 (2021), pp. 151–167
Abstract
The article analyses the application of elements of a team-based learning strategy to a virtual environment by creating a prototype that uses Web 5.0 technologies. The team-based teaching / learning strategy was chosen due to its popularity and proven effectiveness in higher education. Web 5.0 web educational technologies have been chosen because of their undoubted future perspective. Both the aforementioned strategy and the Web 5.0 technologies are chosen because they guarantee the development of the competencies necessary in the future (critical thinking, communication, collaboration, creativity, etc.) A prototype was developed and evaluated during the study. The possibilities of Web 5.0 web technologies related to artificial intelligence in the development of the developed prototype are reviewed.
Moterų ir vyrų savybių skirtumai, jų reikšmė karjerai, organizacijų veiksmingumui ir toliau išlieka mokslinių diskusijų objektu. Straipsnyje nagrinėjamos sociokultūrinės, psichologinės ir organizacinės šių savybių skirtingo suvokimo priežastys. Skiriami esminiai psichologiniai efektai, lyčių savybių specifikos vertinimo stereotipai ir kiti galimi įtakos turintys veiksniai. Empiriniame tyrime analizuojamos savybės, priskiriamos vyrams ir moterims, vertinamos darbo aplinkos, elgesio bei vadovų preferencijos lyties aspektu. Tyrimas atliktas taikant kiekybinį metodą ir faktorinę analizę.