Klaipėdos universitetas logo


  • List of journals
  • About Publisher
  • Help
  • Sitemap
Login Register

  1. Home
  2. Journals
  3. TBB
  4. Issues
  5. Volume 75, Issue 3 (2016)
  6. KOMUNIKACINĖS KOMPETENCIJOS RAIŠKA PROFE ...

Tiltai

Submit your article Information
  • Article info
  • More
    Article info

KOMUNIKACINĖS KOMPETENCIJOS RAIŠKA PROFESINIO IDENTITETO PAIEŠKOJE
Volume 75, Issue 3 (2016), pp. 17–36
Nijolė Petronėlė Večkienė   Julija Eidukevičiūtė  

Authors

 
Placeholder
https://doi.org/10.15181/tbb.v75i3.1421
Pub. online: 4 August 2022      Type: Article      Open accessOpen Access

Published
4 August 2022

Abstract

Straipsnyje siekiama pagrįsti komunikacinės kompetencijos aktualumą socialinio darbo profesiniotapsmo procese. Atsižvelgiama į sąvokos socialinis sąsajas su ekonomikos, politikos kryptimis ir prioritetais, socialinio darbo pokyčiais praktikoje, pabrėžiant komunikaciją kaip veiklos bei patirtinio mokymosi galimybę ir šaltinį. Remiantis teorinės ir empirinės analizės rezultatais analizuojamas pagalbos šeimai procesas, akcentuojant galimybę plėtoti komunikacinę kompetenciją individualios intervencijos procese ar grupėje. Straipsnyje laikomasi mokymosi paradigmos ir socialinio įgalinimo metodologinių nuostatų, išryškinančių aktyvaus ir atsakingo veikėjo poziciją, bendradarbiavimo reikšmę, lemiančias profesinės veiklos sėkmę. Straipsnio pradžioje aptariamas dinamiškas ir nuolat kintantis socialinio darbo kontekstas, lemiantis tarpasmeninės komunikacijos trukdžius ir problemas, pagrindžiama komunikacinės kompetencijos plėtotės būtinybė. Analizuojant mokymosi konstruotiįgalinantį santykį su šeima teorines galimybes, aptariamas patirtinio mokymosi procesas, apibūdinama jo struktūra, dalyvių tarpusavio komunikacija, lemianti turinio konstravimą, naujų žinių kūrimą. Remiantis J. Eidukevičiūtės (2013) disertacinio tyrimo rezultatais, išryškinamos empirinės profesinioidentiteto formavimosi prielaidos, atskleidusios „pasilikimą“ pirminėje profesionalizacijos procesofazėje. Aktualizuojant komunikacinės kompetencijos plėtotę pagalbos šeimai procese, išryškinamiesminiai profesionalizacijos nuostatų realizavimo trukdžiai, nulemti socialinių darbuotojų ir šeimos, kaip kliento, komunikacijos problemų. Atskleidžiama eksperto praktiko arba supervizoriaus palydėjimo būtinybė patirtinio mokymosi procese, formuluojama įžvalga, kad toks palydėjimasįgalina praktiką pasitelkus refleksiją plėtoti savo, kaip socialinio darbuotojo, profesionalumą.

PDF XML
PDF XML

Copyright
No copyright data available.

Keywords
profesionalizacija pagalbos procesas šeima komunikacinė kompetencija patirtinis mokymasis refleksija

Metrics
since February 2021
469

Article info
views

0

Full article
views

490

PDF
downloads

113

XML
downloads

Export citation

Copy and paste formatted citation
Placeholder

Download citation in file


Share


RSS

Powered by PubliMill  •  Privacy policy