Nuostolių baimės efekto kompleksinė analizė
Volume 29, Issue 3 (2019), pp. 144–156
Pub. online: 4 August 2022
Type: Article
Open Access
Published
4 August 2022
4 August 2022
Abstract
Neuroekonomika, neurorinkodara, neuroetika – neuromokslų šakos, kurios yra ne tik aktualios, bet ir suteikia galimybę kitu aspektu pažvelgti į tiriamą reiškinį. Šiame straipsnyje pagrindinis dėmesys skiriamas nuostolių baimės efektui. Straipsnyje atliekama minėto reiškinio kompleksinė analizė, atsižvelgiant į neuroekonomikos, neurorinkodaros ir neuroetikos principinius aspektus. Atlikus kompleksinę analizę, išsiaiškinta, kad nuostolių baimės efektas gali būti analizuojamas trijų tarpdisciplininių mokslų kontekste, siekiant paaiškinti iracionalius individo sprendimus (neuroekonomikos tyrimų laukas); pritaikant neurorinkodaros mokslo principus gali būti pasitelkta manipuliacija ir poveikio vartotojams strategijos, nukreiptos į atitinkamą individo elgseną. Kita vertus, pasitelkus neuroetikos mokslą, gali būti nagrinėjamos individo ir visuomenės etinės, teisinės, socialinės problemos. Svarbu tai, kad nuostolių baimės efekto perspektyvas galima sieti su neuroekonomikos, neurorinkodaros ir neuroetikos sinergija bei tarpusavio darna.