Straipsnyje nagrinėjama priešmokyklinio ugdymo mokytojo lyderystės raiškos problema. Pristatomi interviu su įstaigų, teikiančių priešmokyklinį
ugdymą, vadovais rezultatai. Tyrimas atliktas, taikant fenomenologinę strategiją, siekiant suprasti, kaip lyderystė reiškiasi priešmokyklinio
ugdymo mokytojų veikloje, kokie esminiai jos požymiai. Tyrime dalyvavo penki Klaipėdos miesto priešmokyklinį ugdymą teikiančių
įstaigų vadovai, nacionalinio švietimo projekto „Lyderių laikas“ dalyviai, kurie pateikė savo, kaip vadovų, įžvalgas dėl mokytojų lyderystės
raiškos. Tyrimas atskleidė, kad mokytojo lyderystės reiškinys patiria švietimo sistemoje apskritai ir priešmokyklinio ugdymo grandyje vykstančią
kaitą, išryškėjo ir jo kokybės požymiai. Mokytojų, kaip lyderių, savybės reiškiasi vertinant jų atvirumą naujovėms, veiklos refleksiją,
gebėjimą ugdymo įstaigoje kurti palankią aplinką, nuolatinio mokymosi, mokymosi iš kitų siekį. Mokytojų lyderystė reiškiasi kaip priešmokyklinio
ugdymo proceso veiksmingas organizavimas, veikla visos ugdymo įstaigos bendruomenės labui, bendradarbiavimas su tėvais,
kolegomis ugdymo įstaigoje ir už jos ribų, projektinė veikla, vaikų įtraukimas į patirtinį mokymąsi.