Šiame straipsnyje analizuojamaorganizacinės kultūra, jos svarba ir vertinimo metodai. Ištirti organizacinękultūrą svarbu dėl daugelio priežasčių: tai skatina darbuotojų lojalumą,apibrėžia organizacijos tikslus ir padeda užtikrinti sėkmingą jos veiklą. Šiamedarbe pateikiama įvairių mokslininkų organizacinės kultūros tyrimo priemoniųanalizė ir metodai, organizacinės kultūros elementų analizė, kuri atskleidžia,iš ko susideda organizacinė kultūra ir į ką reikėtų orientuotis parenkanttyrimo metodus. Aprašomi organizacinės kultūros tyrimo duomenų rinkimo būdai.Straipsnyje pateikiamas sukurtas organizacinės kultūros vertinimo metodo modelis,tinkantis objektyviai ištirti didelės organizacijos organizacinę kultūrą.
Emocinis intelektas (EI) yra vienas svarbių veiksmingo valdymo veiksniųtuose šios veiklos aspektuose, kurie tiesiogiai susiję su tarpasmeniniaissantykiais. EI svarbos analizė ypač aktuali lyderystės reiškinio požiūriu.Įvairių valdymo funkcijų vykdymo veiksmingumas daug kuo susijęs su lyderiopotencialo realizavimu. Emocinis vadovo intelektas, šios srities mokslininkųnuomone, yra vienas svarbiausių jo lyderystės profilio aspektų. Šių gebėjimųugdymas gali gerokai pagerinti specialistų profesinės veiklos veiksmingumąvaldymo srityje. Tyrimu, atlikusvadovų EI esmės ir jo struktūrinių elementų raiškos analizę, siekta nustatyti organizacijų vadovųEI ugdymo galimybes, suformuoti projektinius vadovų EI ugdymo sprendimus ir jųįgyvendinimo priemones. Siekiantnustatyto tikslo teoriniame lygmenyje atliekama mokslinės literatūros šaltinių analizė, apibendrinimas ir palyginimas.Empiriniam organizacijų vadovų EI ugdymo galimybių bei projektiniųsprendimų nustatymo tyrimui atlikti taikomi kokybiniai ir kiekybiniai tyrimobei duomenų apdorojimo metodai. Vadovų EI ugdymo programos įgyvendinimo ir organizavimo etapams numatyti taikomasgrafinis vaizdavimas. Remiantisatliktu tyrimu suformuluoti vadovų emocinio intelekto ugdymo sprendimai siekiant padidinti organizacijųveiklos efektyvumą, pateikiama vadovų emocinio intelekto ugdymo programa bei apibrėžiamos jos įgyvendinimo procedūros.
Thearticle aims to show why and how trust and its components of are importantwithin organizational context. Trust in virtual teams is a rathernew and little studied field. Explicitunderstandings of what is a virtual team together with which dimensions definesuch team are provided. Afterwards, the article discuss what specificchallenges virtual teams face when attempting to establish trust between itsmembers providing knowledge on what actions and behaviors can build trust in avirtual team and overcome the challenges specific to virtual teams. Due tocertain virtual teams’ specifics (geographic dispersion, electronic dependence,dynamic structure and cultural diversity) trust in these teams is usually low. Basedon the empirical research results methods for building trust in the virtualteam are suggested.