Straipsnyje iš ekonomikos teorijos metodologinių pozicijų aptariamos matematikos naudojimo ekonomikos teorijoje ribos, orientuojantis į austrų ekonomikos mokyklos požiūrį šiuo klausimu.
Vietnam is an emerging market country in South East Asia. Like many countries in the region Vietnam hasadopted a strategy of export lead growth. Recently Vietnam became a lower middle income country but its goal eventually is to reach high income status. Vietnam is a large food producer and exporter. To reach a higher income level Vietnam needs to increase the value added of its products and export more to high income countries. Is it feasible for producers of advanced food processing solutions, including from Europe, to market their products in Vietnam? This article analyses and assesses the seafood and livestock markets. The conclusions show that there are real opportunities for advanced processing solution providers to sell their products in both fisheries and livestock sectors. Growth potential for these providers in the short run seem to be in fisheries sector, while the medium or long term potential, seems to be in the livestock sector.
Straipsnyje pateikiamas darnumo principų įgyvendinimo procesus veikiančių socialinės aplinkos vertybinių nuostatų poveikio tendencijas atskleidžiantis teorinis tyrimas. Jis grindžiamas nepakankamu darnumo principų įgyvendinimo tendencijų ir socialinėje aplinkoje esamų vertybinių nuostatų poveikio šiems procesams suvokimu institucinės veiklos valdymo lygmeniu. Atliekant tyrimą siekiama atskleisti darnumo principų plėtros procesus veikiančių socialinės aplinkos vertybinių nuostatų aspektus. Tyrimo rezultatai atskleidžia, kad socialinėje aplinkoje esamos vertybinės nuostatos tiesiogiai veikis darnumo principų įgyvendinimo plėtros procesus.
Darnia plėtra siekiama išsaugoti ne tik dabarties žmonijos, bet ir ateities kartų galimybes tenkinti savo poreikius, pagrįstus žmogaus vertybėmis. Siekdamas darnios plėtros, žmogus negali ignoruoti socialinių ir ekonominių aspektų, nes tai tampa jo gerovės pagrindu, kartu saugant gamtą su visais jos ištekliais. Ekologinis švietimas padeda suvokti esamos ekologinės problematikos, pasiekusios kritinį lygį, mastą ir pavojus. Dėl klaidingo požiūrio į ekologinį švietimą daugelis žmonių turi menkai išvystytą poreikį praktiškai spręsti ekologines problemas, nes požiūris į gamtą dažnai yra vartotojiškas. Siekiant formuoti ekologinį sąmoningumą, reikia žmonių, kurie išmanytų ekologiją, būtų racionaliai mąstantys, gebėtų priimti teisingus, pagrįstus sprendimus. Tai kelia naujus uždavinius švietimo sistemai, kurių sprendimas padės teigiamai keisti socialines ir ekologines sąlygas, politinį ir ideologinį gyvenimą. Švietimas, išryškinantis žmogaus dorybes, prisidedantis prie visuomenės raidos, suteikiantis žinių apie žmogaus savigarbą, charakterį ir socialinę elgseną, tampa akstinu gelbėti pasaulį. Ekologinio švietimo ir ekologinės kultūros potencialo derinys gali ir turi būti pagrindas, ugdant šiuolaikinio žmogaus sąmoningumą ir jo kūrybinę mąstyseną.