Namų ūkių finansiniai sprendimai priklauso nuo ekonominio ciklo fazės. Atlikti tyrimai atskleidė, kad visame pasaulyje dėl įvairių su pandemija susijusių apribojimų, pasikeitė namų ūkių apsipirkimo įpročiai, daugiau domėtasi finansų ir akcijų rinkų pokyčiais, sumažėjo paslaugų vartojimas. Ribojimai turės įtakos ir namų ūkių finansiniam stabilumui. Siekta išanalizuoti Klaipėdos miesto ir Klaipėdos rajono namų ūkių finansinių įpročių pokyčius COVID-19 karantino laikotarpiu. Straipsnyje nagrinėjami veiksniai, lėmę namų ūkių finansinių įpročių pokyčius, apibendrinami atliktos apklausos duomenys, siekiant nustatyti, kaip pasikeitė Klaipėdos miesto ir rajono namų ūkių finansiniai įpročiai paskelbus karantiną.
The importance of regional economic growth is emphasized in many countries and their regional policy documents. This issue is emphasized also by many researchers. D. Genaro and E. Melchor (2010) state that by the time of A. Smith, economists started to focus on a problem of economic growth. According to the authors, in recent years, economists have moved from economic interest in the operating cycle analysis to the medium and long-term revenue growth influencing factors analysis. This analysis is very important because as stated by L. Ayala and A. Jurado (2011), many countries or regions economic growth reduces poverty indicators; inequalities reduction is encouraging by policy measures. Despite ongoing national regional policy programs or the Structural Funds of the European Union or the Structural Funds, significant regional differences still exists. There must be emphasized the fact that in theories of regional development a lot of attention are paid on focus what conditions are favorable for creating economic growth in the region. There are focused on modernization of the economical sectors and international business development. The new models of regional development theories visible bring together economic, management and other modern concepts of social integration.
Straipsnyje analizuojami įmonių socialinės atsakomybės įgyvendinimo regioniniai skirtumai. Mokslininkų darbuose pripažįstama, kad įmonių socialinės atsakomybės įgyvendinimo skirtumai egzistuoja įvairiuose regionuose, atsižvelgiant į pabrėžiamus aspektus, įmonių socialinės atsakomybės sritis, teikiamas ataskaitas ir pan. Šiame straipsnyje siekiama išanalizuoti įmonių socialinės atsakomybės regioninius skirtumus, regionus suskirstant pagal socialinius-ekonominius modelius. Europos valstybes susiskirsčius pagal socialinius-ekonominius modelius ir jas įvertinus, remiantis taikomais tarptautiniais standartais bei gairėmis, nustatyta, kad Rytų ir Vidurio Europos regionas atsilieka, kontinentinis ir skandinaviškasis regionai pirmauja pagal GRI ataskaitų teikimą. Viduržiemio jūros regionas išsiskiria mažų ir vidutinių įmonių aktyvumu teikiant GRI ataskaitas, diegiant SA8000 standartą ar dalyvaujant Jungtinių Tautų Pasaulinio susitarimo tinkle.
Technological innovations are a crucial component of a green economy transition and there is an urgent need to develop and implement the green technologies into the existing facilities, especially in the developing countries. The purpose of the article is to analyze theoretical approach on the green technologies development. In the article there are analyzed the essence of the concept of green economy and are identified key benefits of green technologies development.
This paper examines what benefits business can achieve by implementing corporate social responsibility reports in its activities.There are also analyzed the evolution of CSR reporting, systemized theoretical aspects of CSR reporting in marketing field. Thearticle emphasized that then satisfying stakeholders’ expectations, needs, and informing them of the action taken to meet these expectations,the organization have greater success of the business, i.e. stability and profitability. Literary analysis showed that CSRreporting is becoming the main tool of linking different holistic marketing programs.
Regionams tampant ekonominio ir socialinio gyvenimo pagrindu, įmonės į savo veiklos strategijas turi įtraukti nacionaliniu ir regioniniupagrindu susiformavusias vertybes bei socialinius poreikius. Kompanijos, ypač tarptautinės, turi suderinti regioninę integracijąsu regionine atsakomybe. Straipsnyje analizuojama įmonių socialinės atsakomybės, kaip regioninės plėtros strategijų priemonės,koncepcija. Pagrindinė suformuluota išvada – įmonių veiklos rezultatai ir regionų išsivystymas yra glaudžiai susiję.
Skaitmeninimo ir naujų technologijų diegimo sparti plėtra bei COVID-19 pandemijos metu įvairiose valstybėse vykę įmonių veiklų ribojimai paskatino elektroninės komercijos plėtrą. Straipsnyje, taikant mokslinės literatūros palyginamosios analizės, sisteminimo ir apibendrinimo metodus, nagrinėjami elektroninės komercijos platformų sėkmę lemiantys veiksniai. Tyrimo tikslas – nustatyti, kurie veiksniai lemia elektroninės komercijos platformų sėkmę. Atlikta mokslinės literatūros analizė atskleidė, kad elektroninės komercijos sėkmę lemia: efektyvus elektroninės parduotuvės sistemos veikimas, patogi vartotojo aplinka, padedanti kurti puikią vartotojo patirtį, personalizuoti pasiūlymai, lengvai ir aiškiai pateikiama informacija, galimybė įsigyti prekę ar paslaugą atliekant kuo mažiau žingsnių, prekių nuotraukos ir vizualizacijos, vaizdo apžvalgos ir kiti veiksniai. Organizacijos, atsižvelgusios į minėtų veiksnių svarbą, gali tikėtis savo veiklos augimo, t. y. optimalaus klientų pasitenkinimo, didesnio jų srauto, pakartotinių ir daugkartinių pirkimų, kurie, tikėtina, lems augančią apyvartą ir pelną.