THE PERCEPTION OF GENDER IMAGE THROUGH LINGUISTIC EXPRESSIONS IN ENGLISH, LITHUANIAN AND UKRAINIAN MEDIA TEXTS
Volume 32, Issue 1 (2024), pp. 246–270
Pub. online: 4 March 2025
Type: Article
Open Access
Published
4 March 2025
4 March 2025
Abstract
Lyčių vaidmenų vaizdavimo žiniasklaidoje populiarumas per pastaruosius šimtmečius padidėjo. Kultūra, o ypač žiniasklaida, formuoja vyrų ir moterų vaidmenų sąvokas. Šio tyrimo tikslas – tirti kalbines ypatybes, siekiant nustatyti, kaip moterys ir vyrai vaizduojami anglų, lietuvių ir ukrainiečių žiniasklaidos tekstuose. Žiniasklaida vartoja įvairias kalbines priemones, siekdama pavaizduoti lyčių vaidmenis, pritraukti dėmesį, pakeisti skaitytojų nuomonę, paneigti arba sustiprinti stereotipus apie lyčių vaidmenis. Siekiant tai nustatyti, tyrime analizuojami įvairūs kalbiniai metodai. Šis tikslas bus pasiektas atliekant šias užduotis: išnagrinėti lyčių vaidmenų sąvoką ir lyčių stereotipų problemą; nustatyti žiniasklaidos tekstų kalbines ypatybes; analizuoti lyčių vaidmenų vaizdavimą, remiantis nustatytomis kalbinėmis ypatybėmis, žiniasklaidos tekstuose skirtingomis kalbomis.