Sveikatos priežiūros įstaigos (SPĮ) yra ganėtinai uždaros, kompleksinės įstaigos. Čia komunikaciniai ryšiai tarp nutolusių skyrių, įvairių profesijų atstovų ir hierarchinių grandžių yra sudėtingi, kyla konfliktų, nesusikalbama, iškraipoma informacija. Nesprendžiamų vidinės komunikacijos barjerų pasekmės – ne tik kilusi įtampa tarp darbuotojų, darbo kokybės prastėjimas, bet nukenčia ir įstaigos reputacija, galima neatitaisoma žala paciento sveikatai. Siekiant veiksmingos komunikacijos, reikia tam tikrų įgūdžių, abipusio supratimo, pagarbos tiek iš organizacijos vadovų, tiek iš darbuotojų. Straipsnyje analizuojamos SPĮ vidinės komunikacijos barjerų atsiradimo priežastys bei jų šalinimo būdai. Remiantis tyrimo rezultatais, nustatyta, kad analizuojama SPĮ neturi vidinės komunikacijos strategijos, vidinė komunikacija nepakankamai kontroliuojama, yra fragmentiška. Personalas susiduria su organizacijos struktūros, fizinio, psichologinio ir technologinio pobūdžio vidinės komunikacijos barjerais. Siekiant juos eliminuoti, pateikiama rekomendacijų, kaip gerinti SPĮ vidinę komunikaciją.
Straipsnyje aptariami inovacijų diegimo žingsniai, kaip galima būtų tobulinti šį procesą. Inovacijų diegimo žingsnių tobulinimas – tai nuolatinis aktyvus procesas, keliant naujas idėjas, įvertinant jų veiksmingumą ir priimant sprendimus dėl jų diegimo bei kontroliuojant vykdymo eigą. Privačiose sveikatos priežiūros įstaigose inovacijų diegimo žingsniai nepakankamai tyrinėjami. Šiuo tyrimu siekiama, aprašius inovacijų diegimo žingsnius, išsiaiškinti sveikatos priežiūros įstaigos darbuotojų nuomonę apie inovacijų diegimo žingsnių tobulinimo poreikį. Kiekybiniame tyrime dalyvavo 152 respondentai: gydytojai, slaugytojai, laborantai. Pasirinktas netikimybinis tiriamų grupių parinkimo būdas – atsitiktinis. Tyrimo instrumentas – anoniminė (bevardė) anketa, kurioje pateiktais teiginiais siekiama nustatyti inovacijų diegimo padėtį ir proceso tobulinimo poreikį. Tyrimas atliktas privačioje sveikatos priežiūros įstaigoje Klaipėdos mieste. Nustatyta, kad tirtoje sveikatos priežiūros įstaigoje būtina tobulinti inovacijų diegimo (3-ias žingsnis) idėjų pateikimą ir įgyvendinimo kontrolę (8-as žingsnis). Įstaiga turėtų skatinti darbuotojų įsitraukimą į inovacijų diegimo procesą, didinti jų motyvaciją, tobulinti inovacijų diegimo kontrolės formą, tai drausmintų darbuotojų veiklą. Nuolat tobulinami inovacijų diegimo žingsniai suteikia daugiau galimybių įstaigai stebėti savo inovacinę veiklą, įvertinti pranašumus ir trūkumus, laiku atlikti koregavimo veiksmus. Tai lemia inovatyvią, efektyvią, kokybišką įstaigos veiklą.