The article reveals the essence of relationship marketing concepts and expression in Klaipeda health care institutions. Investigated the following main relationship marketing dimensions: trust, commitment, interdependence, reciprocity, cooperation, power, communication, satisfaction, value, justice and empathy. It is stated that the direct impact on consumer loyalty in health care market has the confidence, commitment and satisfaction. Relationship marketing principles – mutual interaction and power – in health care market only partially causes consumers loyalty.
Straipsnyje analizuojami teoriniai vartotojų elgseną paslaugų sektoriuje lemiantys veiksniai. Šiandienos visuomenėje ypač svarbus yra vartotojo individualumas bei įmonės gebėjimas prisitaikyti prie besikeičiančių kiekvieno kliento poreikių. Teorinė analizė atskleidė, kad medicininių įstaigų veiklos kokybės įvertinimas yra pacientų pasitenkinimas suteiktomis paslaugomis. Remiantis atlikto tyrimo rezultatais išskiriami ir apibendrinami aplinkos veiksniai, kurie turi tendenciją vyrauti daugelio pacientų elgsenoje bei sprendimo priėmimo situacijose, renkantis odontologinių medicininių paslaugų teikėją Vakarų Lietuvoje. Privačių klinikų pasirinkimą lemia paslaugų pasiūla ir prieinamumas, fizinė aplinka, įstaigos veiklos vertinimas bei vidinės nuostatos. Viešas klinikas renkasi mažesnes pajamas gaunantys respondentai.