Customer satisfaction is considered as key factor determining organization’s success in today’s competitive market place. The growthof popularity of catering services in Lithuania substantiates the necessity of evaluation of their customer loyalty. Accordingly, theresearch was provided endeavouring to evaluate customer satisfaction with catering services in Lithuania. The obtained resultsreveal that evaluating either customer satisfaction with overall catering services in Lithuania, or customer satisfaction with particularcaterer, Customer Expectations and Image has no direct effect on Customer Satisfaction, in addition Complaints has no direct neitherindirect effect on Loyalty. Furthermore, the created model of Customer Satisfaction with catering services in Lithuania can be usedfor any type of research that evaluates customer satisfaction with catering services in Lithuania: any the place in Lithuania and / orthe type of catering facility.
Maitinimo įstaigų populiarumo Lietuvoje didėjimas pagrindžia vartotojų pasitenkinimo šiomis įstaigomis tyrimo aktualumą. Vertinant itališkos virtuvės atitikimą tradiciniam lietuvio skoniui, tyrimą nuspręsta atlikti picerijų sektoriuje. Tiriant siekta įvertinti vartotojų pasitenkinimą Kauno miesto picerijomis. Tyrimo duomenys leidžia daryti išvadą, kad siekiant didesnio vartotojų pasitenkinimo picerijomis, svarbiausia suderinti vartotojų lūkesčius ir produktų bei aptarnavimo kokybę. Apibendrinus atlikto tyrimo rezultatus, sudarytas vartotojų pasitenkinimo Kauno miesto picerijomis modelis, kuris gali būti taikomas apskaičiuojant vartotojų pasitenkinimą visomis picerijomis arba konkrečia Kauno miesto picerija, taip pat adaptuotas kitų miestų picerijų ar kitų maitinimo įstaigų vartotojų pasitenkinimui matuoti.