Journal:Tiltai
Volume 85, Issue 2 (2020), pp. 97–116
Abstract
Siekiant užtikrinti sklandų suaugusiųjų mokymosi procesą ir tinkamai juos motyvuoti, pastarąją išlaikant bei užtikrinant teigiamą jos kaitą, andragogui svarbu išmanyti pozityviosios tėvystės mokymo grupių dalyvius motyvuojančius mokytis veiksnius ir priemones, aktuali mokslinė problema, kokie vidiniai ir išoriniai veiksniai motyvuoja suaugusiuosius mokytis ir kokias veiksmingas priemones andragogas turėtų taikyti, siekdamas motyvuoti besimokančiuosius pozityviosios tėvystės mokymo grupėse ir taip palaikyti teigiamą jų mokymosi motyvaciją per visą mokymosi procesą? Straipsnyje siekiama atskleisti ir pagrįsti suaugusiuosius motyvuojančius mokytis veiksnius ir veiksmingas motyvuojančias mokytis priemones pozityviosios tėvystės mokymo grupėse. Atlikto tyrimo aktualumą ir originalumą atskleidžia autorių siekis parodyti, kad motyvuojančių mokytis veiksnių bei priemonių išmanymas gali būti praktiškai naudingas andragogui motyvuojant tėvus mokytis pozityviosios tėvystės mokymo grupėse. Praktiniu požiūriu gauti tyrimo duomenys gali būti reikšmingi siekiant veiksmingai motyvuoti tėvus, išlaikant ir stiprinant jų mokymosi motyvaciją per visą mokymosi procesą. Remiantis tyrimo rezultatais nustatyta, kad suaugusiųjų mokymosi motyvacija turi būti palaikoma ir stiprinama per visą pozityviosios tėvystės mokymo procesą, o jos teigiama kaita priklauso nuo andragogų taikomų priemonių veiksmingumo bei suaugusiuosius motyvuojančių mokytis veiksnių išmanymo. Straipsnyje pateikiami tyrimo rezultatai atskleidžia suaugusiuosius mokytis pozityviosios tėvystės motyvuojančius vidinius ir išorinius veiksnius bei, respondentų požiūriu, veiksmingas juos mokytis motyvuojančias priemones.