Straipsnyje atskleidžiamas įvairiapusis požiūris į verslo aplinkos strateginės vadybos svarbą, rengiant verslo plėtros strategines kryptis politinių, ekonominių, socialinių ir kitų sprendimų kontekste. Autoriai akcentuoja šiuolaikinės aplinkos reikšmę naujiems rizikingiems sumanymams atsirasti ir pagrindžia politinių sprendimų, priimamų vyriausybės programų pagrindu, svarbą šaliesekonomikos plėtrai perspektyvos požiūriu. Pateiktos įžvalgos apibūdinti verslo plėtros galimybes.
Šiame straipsnyje analizuojamas paskirų organizacinės kultūros charakteristikų suvokimas (pozityvus vertinimas), atsižvelgiant į padalinio vadovo emocinį intelektą. Pripažįstant, kad organizacijos išskirtinumui konkurencinėje aplinkoje reikšmingos įtakos turi jos organizacinė kultūra, svarbu tinkamai išnaudoti visų galimų veiksnių poveikį, tarp kurių įvardytinas ir vadovo emocinis intelektas. Straipsnio koncepcija remiasi esamos ir suvokiamos organizacinės kultūros išskyrimu: objektyvi (egzistuojanti, matoma) ir subjektyvi (suvokiama, nematoma). Atliktas empirinis tyrimas (anketinė apklausa) leidžia teigti, kad tarp vadovų emocinio intelekto ir organizacinės kultūros pozityvaus vertinimo egzistuoja statistiškai reikšmingas ryšys. Koreliacinės analizės rezultatai atskleidė, kad aukštas vadovo emocinio intelekto lygis gali būti vienas iš veiksnių, nulemiančių didesnę darbuotojų asmeninės iniciatyvos laisvę, organizacijos ir darbuotojų asmeninių tikslų suderinimą, stipresnį vadovo paramos ir identiškumo jausmą bei darbuotojų pasitenkinimą atlygio sistema.