Straipsnyje pateikti veiksniai, įgalinantys organizacijų tinklą efektyviaiveikti, jų sąveikos rezultatas yra pridėtinės vertės kūrimas. Nustatyta, kad tinklasgali būti įvardijamas kaip efektyvus, jei turimas bendras tikslas, sukurta politika,turimi įvairių rūšių ištekliai, kurių reikia veiklai vykdyti, koordinuotaorganizacinė valdymo struktūra, užtikrintas optimalus[1]valdymas ir nuolatinė komunikacija. Straipsnyje parodoma šių veiksnių svarba,užtikrinant organizacijų tinklo veiklos efektyvumą. Pateikta veiksnių,įgalinančių organizacijų tinklą efektyviai veikti, principinė schema.
Straipsnyje susieti autorių pateikti organizacijų, turinčių tinklines struktūras, suvokimo lygiai ir pagrindiniai tinklinių struktūrų tipai. Pastebėta, kad ne kiekvieną tinklinę organizaciją galima pavadinti organizacijų tinklu. Tai lemia du skirtingus požiūrius į tinklines struktūras. Organizacijų tinklas vienareikšmiškai susieja kelias juridiškai nepriklausomas organizacijas, kurios siekia sudaryti naudingą sąjungą, užtikrinančią sėkmingą organizacijos veiklą greitai kintančiomis sąlygomis. Šių tinklų, kaip verslo organizavimo formų, koordinavimo sistema gali iš esmės skirtis. Straipsnyje parodoma koordinavimo sistemos organizacijų tinkle svarba, užtikrinant organizacijos veiklos efektyvumą, išnagrinėtas koordinavimo sistemos CPFR modelis ir priemonės, būtinos užtikrinti šio modelio funkcionavimą.
Straipsnyje nagrinėjami tarporganizaciniai ryšiai verslo organizacijų tinkluose. Jie turi būti geri tarp visų elementų: tinklo dalyvių (veikėjų), kurie turi žinių ir patirties; struktūros; išteklių (žmogiškųjų, informacinių, finansinių, materialių ir nematerialių); dalyvių veiklos (elgsenos). Tam, kad tarporganizaciniai ryšiai verslo organizacijų tinkle atitiktų savo paskirtį ir garantuotų veiklos optimalumą, būtina juos puoselėti. Apžvelgus įvairių autorių pateiktas tarporganizacinių ryšių verslo organizacijų tinkluose problemas, pateikiamos tarporganizacinių ryšių organizacijų tinkle tobulinimo kryptys: bendri dalyvių tikslai, konkurencijos skatinimas, bendros vertės didinimas, organizacijų tinklo struktūros stabilizavimas, siekiant aiškaus vaidmenų ir atsakomybės pasidalijimo, išteklių taupymas, efektyvios komunikacijos palaikymas, kompetencijų tobulinimas, informacijos perdavimo sutrikimų prevencija, tarpasmeninių santykių gerinimas, veiklos efektyvumo didinimas. Kiekviena tarporganizacinių ryšių organizacijų tinkle tobulinimo kryptis yra kaip kokybės rodiklis, susijęs su dalyvių aktyviu dalyvavimu veikloje, siekiant užsitikrinti ilgalaikį poveikį. Norint išsilaikyti konkurencinėje kovoje būtina nuolat puoselėti tarporganizacinius ryšius verslo organizacijų tinkluose, stebint dalyvių tobulėjimo dinamiką ir rinkos pokyčius.